torstai 25. maaliskuuta 2010

Numerotietoa brittien matkailusta

TravelMole tarjoaa vähän tutkittua tietoa bloggaamisen innoittajaksi. Mitäpä sanotte esimerkiksi seuraavista väitteistä?

74 prosenttia 25-44 -vuotiaista briteistä ostaa matkansa verkkokaupasta. Eniten perinteisiä matkatoimistoja suosivat 16-24 -vuotiaat.

Expediaa käyttää 25 prosenttia, TripAdvisoria ja lastminute.comia 22 %, Google Mapsia 17 % ja Google Earthiakin 14 % matkapäätöstensä tukena.

Puolet yli 45-vuotiaista matkailijoista kirjoittaa arvioita ja suosituksia matkoista verkkoyhteisöihin.

“The internet dominates the supply of information about holidays and travel destinations and has effectively extended the power of word of mouth recommendations."

Total Media director Nick Oram

1 kommentti:

  1. Outoa, olin kommentoinut tähän jo mielestäni, mutta eipä sitä tässä näy...

    Minua ainakin yllätti tuo fakta, että nuoret suosivat eniten perinteisiä matkatoimistoja. Olisin olettanut, että juuri nuoret hoitavat matkojen tilaukset netin kautta omin päin. Mutta toisaalta, olisiko tähän syynä se, että aika monessa nettikaupassa pitää maksaa Visalla, eikä Electron edes kelpaa? Harvalla parikymppisellä kuitenkaan on Visaa taskussa...

    Myös yli 45-vuotiaiden innokkuus kirjottaa arvosteluja yllätti osittain. Ehkä nuoret, vaikka käyttävätkin nettiä enemmän, eivät ole kiinnostuneet kehittämään palveluiden toimintaa jättämällä arviointeja tai suosituksia`?

    VastaaPoista